Font dels Gossos

Castellar del Vallès (Vallès Occidental )
Cabal:Rajolí
Última visita:Gener 2024
I-073  Clica per enllaçar amb la caminada I-073. I-269  Clica per enllaçar amb la caminada I-269.

La trobem al nord del terme municipal, a una mica més de dos quilòmetres de distància respecte la plaça Major La font queda uns 300 metres més amunt de l'entrada al Mas Canyelles, a peu de la pista de Can Cadafalc.
Ens hi podem atansar còmodament. Prenem com a punt de partida la plaça Major de Castellar del Vallès. Ens situem a la cantonada dels carrers Major i Centre. Pugem pel carrer Major, seguim pel carrer del General Boadella, travessem la plaça Mestre Gelonch i continuem pel carrer Sant Llorenç fins a la cantonada amb el carrer de Canyelles que fem a l'esquerra. Un cop en aquest carrer, agafem el primer carreró que surt per la dreta. Deixem enrere un grup de cases i esdevé un camí cimentat que circula entre horts. Aviat travessem un pont que salva el torrent de Canyelles i tot seguit passem a frec d'un dipòsit d'aigua municipal. Un centenar de metres més endavant anem a parar a una pista forestal de terra que ens talla, la pista de Can Cadafalc, que fem a l'esquerra. Al cap de 75 metres la pista es bifurca; defugim el brancal de l'esquerra que baixa a buscar el torrent, continuem la còmoda pista que marxa en direcció nord, planerament i sempre paral'lela a la riera que ens queda a mà esquerra. Uns 150 metres més tard rebutgem un camí ascendent que surt per la dreta i que duu a la font dels Casots, 150 metres després creuem la Pedrera del Cente i a continuació traspassem una portalada que ens indica que estem en un camí particular, prohibint el pas als vehicles motoritzats. 425 metres més amunt deixem a mà esquerra el camí que dóna accés al Mas Canyelles i 50 metres després un altre a la dreta que s'enfila cap al Puig de la Creu. Escassos 75 metres més amunt rebutgem un corriol que s'obre per la dreta i que duu a la font del Llorer. Continuem en lleugera pujada. A l'esquerra se'ns obren vistes del mas Canyelles. Uns 200 metres més amunt som al costat de la simpàtica font dels Gossos que ens queda a peu de pista a mà dreta.

Modesta però simpàtica font, sembla ser que sempre raja. Excursionistes, ciclistes, boletaires i caçadors poden refiar-se de l'aigua d'aquesta font.

Encastat entre unes roques té el broc de ferro per on brolla l'aigua que cau en un forat buidat a la part alta d'una pedra allargada d'uns tres pams d'alçada.