Font de Carlets

Rellinars (Vallès Occidental )
Última visita:Febrer 2020

Localitzada a quilòmetre i mig a l'est en línia recta del nucli de Rellinars, a escassos 30 metres de la pista que puja a les Boades i a només 20 metres de la llera dreta de la riera de Rellinars.

Per arribar-hi cal apropar-nos al quilòmetre 13,6 de la carretera B-122 que porta de Terrassa a Rellinars. En aquest punt arrenca una pista forestal de terra que marxa en direcció nord-est, cap a les Boades. Trobarem un cartell a la carretera que ens assenyales Les Boades i també la font de Carlets. Si prenem aquesta pista, al cap d'uns 650 metres, just a la meitat d'un revolt a la dreta, defugim un camí a l'esquerra que baixa a buscar la riera. Tot just hem sortit del revolt i abans d'arribar a un gual que travessa la riera, hem d'aparcar el vehicle a peu de pista. Ja a peu, abandonem la pista i trenquem a l'esquerra, creuant la riera. Un cop a l'altra banda passem per damunt d'unes roques i només 40 metres més enllà, una mica a l'esquerra, trobem la font que ens espera sota una paret rocallosa.

Una de les fonts més conegudes de la contrada, està assenyalada a peu de la carretera B-122 i també al llarg d'un camí que surt de les emblemàtiques Fonts de Rellinars.

L'abundós cabal d'aigua surt per les escletxes de la roca a la paret d'un petit cingle i es recull en una cavitat o pica natural.

Després raja per un broc de ferro i cau a un rec per desguassar a la riera.

Damunt del brollador hi trobem una petita llosa vermellosa collada a la roca amb el nom de la font pintat en lletres verdes.

Des de sempre ha sigut un lloc de reunió de la gent, per menjar o per omplir garrafes de la seva apreciada aigua.