Font Berenella

Alçada:2,152 m
Cabal:Abundant
Última visita:Agost 2020

Senzilla però agraïda font emplaçada a la vessant de llevant de la Carabassa, uns 3,3 quilòmetres a ponent en línia recta del poble de Meranges. La font queda uns 225 metres per damunt del refugi homònim.

S'hi accedeix per un camí que surt de la pista que porta de Meranges al clot del Torer (A Google Maps apareix com a pista del Bosc de Meranges). Anant direcció al clot de Torer, 150 metres passat el torrent dels Forcats cal trencar envers l'esquerra per un camí ascendent que s'enfila muntanya amunt. El nou camí marxa inicialment en sentit sud-oest però un centenar de metres més amunt s'adreça a l'oest. Al cap d'uns 225 metres deixem a la dreta el refugi del la Font Berenella, seguim en constant pujada per un caminet ben fresat que remunta el bonic torrent. Uns 200 metres més amunt del refugi el camí es desdibuixa, la nostra referència és l'aigua que baixa provinent de la font Berenella. Cal doncs enfilar-se envers l'esquerra un centenar de metres més fins que la trobem. Dir-vos que la font queda a 120 metres al sud-est en línia recta de la cabana de pedra que hi ha al mig del prat.

L'aigua raja arreu, però al capdamunt trobarem una mànega de plàstic que sobresurt d'entremig d'unes pedres.

El paisatge és fabulós, mereix la pena l'esforç de la pujada.

Uns 250 metres més avall hi ha el refugi homònim. És lliure, no està tancat i ha estat reformat recentment. Es tracta d'una construcció de pedra amb teulada a una sola vessant. Dins disposem d'un parell de lliteres, una taula amb unes quantes cadires i una llar de foc de ferro.