Font del Prior

Benifallet (Baix Ebre )
Última visita:Març 2024

Emplaçada a uns 700 metres a l'est en línia recta del balneari de Cardó. La font queda a només 200 metres al nord-est de la font dels Avellaners i a 400 metres al sud-oest de l'ermita i font de Sant Roc, totes elles dins la ruta de l'Ermitori de la Vall de Cardó.

Iniciarem el recorregut a l'aparcament del balneari de Cardó. S'hi accedeix des del poble de Rasquera (Ribera d'Ebre) a través de la carretera TV-3021, uns 9 quilòmetres. Des d'aquí, a peu, reculem 50 metres i trobem a mà dreta un rètol que ens assenyala l'Ermitori de la Vall de Cardó. Prenem doncs la pista de terra que arrenca per la dreta i que marxa en sentit sud. Avancem per la vessant oest de la serra, la més ombrívola. Uns 300 metres més endavant, just quan entrem en un revolt de dretes, abandonem la pista i a mà esquerra se'ns presenten dues opcions; rebutgem el segon camí i amb més pujada que duu a l'ermita de la columna, nosaltres prenem el de més a l'esquerra i planer, assenyalat amb un rètol de fusta que ens indica la font dels Avellaners. El caminet marxa inicialment en direcció nord, planerament i sempre per dins el bosc. Al cap de 300 metres canviem el sentit del nostre caminar, adreçant-nos a l'est. 300 metres després passem pel costat de la font de l'Avellaner. Seguim recte per un camí planer que marxa per dins el bosc. Una setantena de metres més endavant obviem unes escales a la dreta del camí que pugen a l'ermita de Sant Josep i a les seves dues fonts. Continuem pel camí tot guanyant alçada. De seguida, uns 125 metres més enllà, som a la font del Prior.

La bonica font presideix una placeta arbrada i ben arranjada. Queda integrada al marge de la muntanya, que intuïm deu acollir la surgència o mina. El que es pot veure és una paret de pedra lligada sota un arc de mig punt que descansa en dues pilastres. Al mig sobresurt lleugerament el frontal d'obra arrebossada amb l'aixeta que regula la sortida de l'aigua.

Sota el brollador hi tenim una considerable formació tosca coberta de molsa que gairebé tapa la pica semicircular que té a sota. El desguàs de la font circula a través d'una canal oberta feta amb teules.

Al costat esquerre de la font hi ha collada una senzilla pedra amb el seu nom pintat.

A banda i banda de la font arrenquen dos llargs bancs correguts de pedra amb respatller.