Font de Cap del Rec (2ª)

Lles de Cerdanya (Cerdanya)
Alçada:1,958 m
Última visita:Agost 2018
I-061  Clica per enllaçar amb la caminada I-061. I-194  Clica per enllaçar amb la caminada I-194.

Emplaçada a Cap del Rec, uns 50 metres al nord-oest del refugi homònim, a peus de la pista forestal que condueix a l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa passant pels refugis del Pradell, les Pollineres i Prat Miró. Aquesta font es troba escassos 50 metres més avall de l'altra font de Cap del Rec.
Per accedir-hi ens aproparem a Martinet per la carretera N-260 que va de Puigcerdà a la Seu d'Urgell. Un cop a Martinet ens desviarem per la carretera LV-4036 cap a Lles de Cerdanya. L'accés no és complicat, si bé la carretera és revirada i el pendent fort; no obstant això, el paisatge resulta engrescador i variat al llarg de tot el seu traçat. Creuem Lles de Cerdanya i ens dirigim cap a l'estació d'esquí de fons de Lles tot seguint una pista asfaltada ben assenyalada que marxa més aviat en direcció nord. Quan siguem a l'estació veurem que s'acaba l'asfalt alhora que travessem les seves instal·lacions; a l'esquerra deixem un edifici de serveis i restaurant, a la dreta els aparcaments. Una mica més enllà som al costat del refugi de Cap del Rec que ens queda a la dreta i a l'esquerra tenim la font.

La font consta de dues parets adossades, de diferents alçades i amplades, fetes amb blocs de granit relligats amb ciment. De la paret més baixa i més ampla surten dos tubs de ferro que fan de broc disposats l'un al costat de l'altre a uns quatre pams de distància. L'aigua cauria en una gran pica de forma rectangular que fa cantonada i està vorejada per llargues pedres de granit.

L'entorn és fantàstic i les vistes sobre la Tossa Plana de Lles son excepcionals.